کنکور

از ابتدایی تا دکترا

کنکور

از ابتدایی تا دکترا

سبکترین ماده جدید جهان ساخته شد، این ماده حدود صد برابر سبکتر از استریوفوم بوده، حتی از ماده فوق سبک ایروژل (aerogel) نیز سبکتر است.ساختار این ماده به صورت یک ریز شبکه است. 01/0 درصد این ماده جامد شامل لوله های توخالی با ضخامت فقط 100 نانومتر است. چگالی این ماده 9/0 میلی گرم/سی سی حتی سبکتر از کم وزن ترین ماده جهان یعنی اروژل (با چگالی 1/1 میلی گرم/سی سی) می باشد. این ماده به طور فوق العاده ای محکم بوده، ضربه پذیر است، به طوریکه تا 50 درصد فشرده می‌شود و مجدداً به شکل اولیه خود باز می شود. این قابلیت برای ماده ای که اساساً فلزی است بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسد. از این ماده میتوان برای انواع محصولات از جمله الکترودهای باتری جهت کاهش انرژی و نصب آن استفاده کرد، که این کار در گذشته توسط ماده سبک وزن ایروژل انجام می‌شد.

  • سید امیر حسین مهربان
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.