کنکور

از ابتدایی تا دکترا

کنکور

از ابتدایی تا دکترا

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

:pushpin:باکتری های نفت خوار، راهکاری برای مهار لکه های نفتی

محققان ایرانی با استفاده ازباکتری طبیعی و بومی ایران موفق به تولید ماده پراکنده کننده لکه های نفتی در دریا در کمتر از یک دقیقه شدند.
این محصول از بیوسورفکتانت های میکروبی- باکتریایی طبیعی و بومی ایران تولید شده و قادر است علاوه بر مهارلکه های نفتی مانع تاثیر لکه های نفتی بر سواحل و روند تجزیه بیولوژیکی ترکیبات نفتی را در دریا تسریع می کند.
محصول تولید شده در ایران پایه بیولوژیکی و باکتریایی دارد، این محصول از باکتری های طبیعی و بومی مناطق جنوبی ایران تهیه شده است، وقتی لکه نفتی در دریا ایجاد می شود با افشانه کردن مخلوط این محصول با آب برروی لکه نفتی ، اثرپراکندگی آن به سرعت نشان داده خواهد شد.
زمانی که ماده به لکه نفتی افشانه می شود، خاصیت چسبندگی نفت وبه ویژه تاثیر نامطلوبی که بر روی سواحل خواهد گذاشت جلوگیری می شود.
این محصول از باکتری های طبیعی آب دریا تهیه شده است همچنین محصولات شیمیایی که به لکه نفتی زده می شود پروسه تجزیه طبیعی نفت در محیط دریا را خیلی کند می کند در صورتی که در این محصول نه تنها کند نمی کند بلکه عمل تجزیه و امحاء مواد نفتی را در آب دریا را تسریع می کند.
نکته:زمان استفاده از این محصول بلافاصله بعد از ریزش نفت در دریا توصیه می شود

سبکترین ماده جدید جهان ساخته شد، این ماده حدود صد برابر سبکتر از استریوفوم بوده، حتی از ماده فوق سبک ایروژل (aerogel) نیز سبکتر است.ساختار این ماده به صورت یک ریز شبکه است. 01/0 درصد این ماده جامد شامل لوله های توخالی با ضخامت فقط 100 نانومتر است. چگالی این ماده 9/0 میلی گرم/سی سی حتی سبکتر از کم وزن ترین ماده جهان یعنی اروژل (با چگالی 1/1 میلی گرم/سی سی) می باشد. این ماده به طور فوق العاده ای محکم بوده، ضربه پذیر است، به طوریکه تا 50 درصد فشرده می‌شود و مجدداً به شکل اولیه خود باز می شود. این قابلیت برای ماده ای که اساساً فلزی است بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسد. از این ماده میتوان برای انواع محصولات از جمله الکترودهای باتری جهت کاهش انرژی و نصب آن استفاده کرد، که این کار در گذشته توسط ماده سبک وزن ایروژل انجام می‌شد.


خدایا تمایل زنم به خرید لباس و طلا و ... را به به اندازه واکنش پذیری گازهای نجیب قراربده !

                                  *  *  *

بارالها حقوق ماهیانه ام را به اندازه عدد آووگادرو بگردان

                                *  *  *

پروردگارا قانون پایستگی جرم را بر محتویات جیبم حکمفرما کن

                              *  *  *

الهی سرعت مصرف شدن حقوقم را از سرعت زنگ زدن فلزات کمتر کن

                                *  *  *

ای خدای بزرگ مرا درمقابل تهدیدات خانم بچه ها همچون الماس مستحکم بگردان

                                      *  *  *

ای معبود من طول عمر مادرزنم را به اندازه طول عمر کمپلکس فعال بگردان